Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jest decyzja środowiskowa dla modernizacji „Węglówki”, nie ma finansowania

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
27-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
27-01-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jest decyzja środowiskowa dla modernizacji „Węglówki”, nie ma finansowania
fot. Roman CzubińskiStacja Poddębice
PKP PLK informują o postępach przygotowań do modernizacji kolejnego odcinka linii 131. Spółka dysponuje już decyzją środowiskową, która pozwala na prace pomiędzy Zduńską Wolą a Dąbiem nad Nerem. Wciąż nie ma jednak środków na realizację tego dużego przedsięwzięcia.

Niedawno Ministerstwo Infrastruktury poinformowało o nowym scenariuszu mającym doprowadzić do poprawy parametrów technicznych Magistrali Węglowej Śląsk – Porty na odcinku Zduńska Wola Karsznice – Dąbie nad Nerem. Rozważane jest poprzedzenie planowanej od lat dużej modernizacji skromniejszymi pracami w standardzie tzw. rewitalizacji. Maksymalna prędkość ruchu pociągów pasażerskich wzrosłaby do 120 km/h (dziś w wielu lokalizacjach są wprowadzone miejscowe ograniczenia), a nakłady finansowe byłyby znacznie niższe, niż w przypadku realizacji pierwotnie zakładanej inwestycji.

Jest kolejny krok, ale czy roboty budowlane dojdą do skutku?

Wynika to z niepewności finansowania wspomnianej już kompleksowej przebudowy. Odpowiedni projekt znajduje się bowiem tylko na liście rezerwowej Krajowego Programu Kolejowego. Mimo to zarządca infrastruktury kontynuuje przygotowania do pełnej modernizacji trasy. – Posiadamy gotową dokumentację projektową i decyzję środowiskową – mówi Przemysław Zieliński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Nowością jest ostatni z wymienionych przez naszego rozmówcę dokumentów. – Obecnie trwają dalsze prace nad uzyskaniem decyzji administracyjnych (pozwoleń wodno-prawnych) – usłyszeliśmy. PLK przypominają, że w ramach przedsięwzięcia planowana jest m. in. modernizacja stacji Poddębice, Szadek, Otok, Kłudna i Kraski wraz z infrastrukturą pasażerską.

Jeśli będzie modernizacja, będą też połączenia regionalne

– Perony będą wyższe, aby zapewnić wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Komfort poprawią nowe wiaty, oświetlenie, ławki, megafony i tablice informacyjne – wylicza przedstawiciel Polskich Linii Kolejowych. Dodaje, że wszystkie obiekty mają być przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, a prace na skrzyżowaniach torów i dróg podniosą poziom bezpieczeństwa. Przypomnijmy, że w żadnej z pięciu wymienionych lokalizacji aktualnie nie zatrzymują się żadne pociągi regionalne ani dalekobieżne. Zamiar wznowienia przewozów po zakończeniu prac ogłosił natomiast samorząd województwa łódzkiego.

PLK przyznają jednocześnie, że wciąż nie rozwiązano kwestii finansowych, a realizację prac ciągle należy traktować jako niepewną. MI zasugerowało, że modernizacja byłaby możliwa w przyszłości, a wcześniejsza rewitalizacja stanowiłaby swoisty pierwszy etap przebudowy. Dodajmy, że na razie nie zagwarantowano funduszy także i na to skromniejsze przedsięwzięcie.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

MON utajnia dane o swoich inwestycjach kolejowych

Infrastruktura

MON utajnia dane o swoich inwestycjach kolejowych

Kasper Fiszer 24 stycznia 2025

PKP PLK: Koniec prac na linii do Portu Północnego

Infrastruktura

PKP PLK: Koniec prac na linii do Portu Północnego

inf. pras PKP PLK 22 stycznia 2025

MI: Inwestycji w nieczynną linię na Ukrainę oczekiwała UE

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

MON utajnia dane o swoich inwestycjach kolejowych

Infrastruktura

MON utajnia dane o swoich inwestycjach kolejowych

Kasper Fiszer 24 stycznia 2025

PKP PLK: Koniec prac na linii do Portu Północnego

Infrastruktura

PKP PLK: Koniec prac na linii do Portu Północnego

inf. pras PKP PLK 22 stycznia 2025

MI: Inwestycji w nieczynną linię na Ukrainę oczekiwała UE

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5